سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و آموزش

مزایا و معایب دوربین مداربسته مناسب چیست؟

    نظر

مزایای دوربین مداربسته

 
1. تشخیص حرکت دوربین مداربسته

ضبط بر اساس تقاضا یکی از کاربردی ترین ویژگی ها در سیستم های مدرن دوربین مداربسته است. این امر به ویژه در مناطقی که به ندرت دسترسی پیدا می کنید ، جایی که ضبط مداوم در طول روز دهها ساعت فیلم از یک درب و شاید سی ثانیه از رفت و آمد افراد را برای شما فراهم می کند ، بسیار مفید است.

سیستم های دوربین مداربسته با پشتیبانی از تشخیص حرکت به شما امکان می دهند فقط درصورتی که دوربین خود را در محدوده دید خود تشخیص داده است ، تنظیمات را برای شروع ضبط انجام دهید. به این ترتیب ، فقط فیلمهایی که حاوی اطلاعات مربوطه هستند ذخیره می شوند. با این کار در هزینه ذخیره سازی ، تهیه پشتیبان و بایگانی صرفه جویی می کنید و در صورت نیاز ، مرور و بازیابی اطلاعات را آسان تر می کنید.
 
ویژگی تشخیص حرکت دوربین مداربسته
 
2. نور مادون قرمز
 
مانند همه دوربین ها ، دوربین های مدار بسته تنها در صورت تابش نور می توانند اجسام را ضبط کنند. با این حال ، این نور نیازی نیست که در طیف مرئی باشد.


دوربین های مدار بسته مادون قرمز دارای LED های مادون قرمز یکپارچه هستند که می توانند از آنها برای روشنایی اشیا in در محدوده دید خود استفاده کنند. این اجازه می دهد تا دوربین های مدار بسته در طول شب "ببینند".
شما اغلب می بینید که این دوربین ها به عنوان "دوربین های مداربسته روزانه / شبانه" به بازار عرضه می شوند. دوربین های مداربسته روزانه و شبانه به طور خودکار سطح نور محیط را تشخیص می دهند و LED های مادون قرمز را نیز در صورت لزوم خاموش و روشن می کنند.
دوربین های مدار بسته مادون قرمز از اجزای ارزان قیمت و گسترده ای استفاده می کنند ، بنابراین قابلیت های مادون قرمز لزوماً به قیمت دوربین شما اضافه نمی کنند. با این وجود ، باید از مدل های ارزان قیمت که اغلب دارای سطح روشنایی ناکافی هستند یا نمی توانند سطح روشنایی را به طور خودکار (یا اصلاً تنظیم نکنند) ، جلوگیری کنید و منجر به فیلم های بی کیفیت می شوید.

دوربین مدار بسته دیجی ویرا مادون قرمز
 
3. صوتی دو طرفه
 
صوتی دو طرفه یکی از ویژگی های پیشرفته دوربین مداربسته است که از آن غافل می شوید. صدای دو طرفه به اپراتور در اتاق کنترل اجازه می دهد تا با شخصی که مقابل دوربین مداربسته است صحبت کند. مکالمه می تواند ضبط و بایگانی شود ، مانند هر نوع فیلم دیگر.


صدای دو طرفه در درجه اول برای سیستم های کنترل دسترسی تعاملی مفید است ، جایی که دسترسی به یک منطقه محدود باید همیشه توسط یک اپراتور انسانی تأیید یا کنترل شود. با این حال ، در شرایط دیگر نیز مفید است.

به عنوان مثال ، این به اپراتورهای انسانی اجازه می دهد تا بلافاصله از تلاش های دسترسی مطلع شوند ، و درک تلاش صادقانه از یک تلاش دسترسی مخرب را آسان تر کنند. همچنین جایگزینی مناسب برای یک سیستم داخلی داخلی جداگانه ، کاهش پیچیدگی و کاهش تعمیر و نگهداری است.

منبع دوربین مداربسته دیجی ویرا