سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و آموزش

رادیاتور چیست و چه کاری انجام میدهد؟

    نظر

 

رادیاتورهای اتومبیل برای خنک نگه داشتن اتومبیل ها سخت کار می کنند ، اما مانند هر قسمت دیگر در زیر کلاهک سرپوشیده ، ممکن است خطاهایی ایجاد کنند که عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار دهد و یا موتور را دچار مشکل کند. در این راهنما ، ما به نحوه کار رادیاتور اتومبیل ، رایج ترین مشکلات و نحوه تعمیر سیستم خنک کننده برای ایمنی و عملکرد مطلوب خواهیم پرداخت. 


رادیاتور اتومبیل چیست؟وچه کاربردی دارد؟

رادیاتور اتومبیل مبدل حرارتی است که برای کاهش دمای مایع خنک کننده / ضد یخ در موتور استفاده می شود. رادیاتورها دارای لوله های باریکی هستند که برای پخش سریع گرما طراحی شده اند و به حفظ دمای مناسب عملکرد موتور کمک می کنند.

رادیاتورها قسمت اصلی سیستم خنک کننده خودرو را تشکیل می دهند.

آنها در جلوی موتور قرار می گیرند و در آنجا با جریان هوا تغذیه می شوند ، که به روند خنک کننده کمک می کند.

رادیاتورها جریان مداوم خنک کننده / ضد یخ را دریافت می کنند که از طریق خلیج موتور عبور می کند تا قطعات متحرک در دمای مناسب کار کنند.

مایع خنک کننده / ضد یخ گرم وارد می شود و مایع خنک کننده / ضد یخ سرد خارج می شود. که خلاصه کاری است که یک رادیاتور انجام می دهد. برای اطمینان از اینکه مایع خنک کننده / ضد یخ می تواند از رادیاتور با سرعت کافی عبور کند ، توسط یک پمپ گریز از مرکز وارد می شود - حداکثر سرعت جریان مایع خنک کننده.

علاوه بر کانال های لوله های لانه زنبوری ، رادیاتورها با یک فن خنک کننده هوای خنک را از جلوی ماشین بیرون می کشند که این امر سرعت خنک شدن جریان مایع را تسریع می کند - این امر به جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور کمک می کند.